ایران‌ساخت| اضطرابتان را با قرص زعفران ایرانی درمان کنید

ایران‌ساخت| اضطرابتان را با قرص زعفران ایرانی درمان کنید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 68117
قرص کروسینا حاوی ماده موثره کروسین (crocin)، مهمترين جزء فعال در زعفران است که برای اولین بار توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است. مطالعات بالینی بر روی زعفران و کروسین نشان داده که این دارو تاثیرات درمانی بر روی بیماری افسردگی و اضطراب دارد.

 

 

 شرکت دانش‌بنیان پویش داروی سینا با انجام مطالعات بالینی مختلف بر روی زعفران و کروسین، خواص درمانی متعددی را برای این دارو به اثبات رسانده است. همین یافته‌های علمی هم این شرکت را بر آن داشته تا قرص کروسینا را در کشور تولید کند.

 

«کروسین به عنوان یک مکمل دارویی دارای خاصیت ضد افسردگی و شادی آوری است و در مطالعات باليني اثرات بارز درماني کروسين برافسردگي، اضطراب و سلامت روانی بيمار در مقايسه با دارونما به اثبات رسيده است.»

احمد مهاجری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به این مطلب، می‌گوید: کروسین از زعفران به دست مي آيد. این ماده اصلي‌ترين آنتي اکسيدانت زعفران به شمار می رود و بسياري از خواص درماني زعفران به اين ماده نسبت داده مي‌شود.

از جمله اين خواص مي‌توان به اثر درمانی آن در آلزايمر و بهبود حافظه، افزایش قوای بینایی در سالمندان، پيشگيري و درمان اختلالات شبکيه چشم در بیماران دیابتی، پیشگیری و کنترل سرطان، درمان اختلالات جنسی، کنترل و تنظیم قند خون اشاره کرد.

بر اساس تحقیقات، زعفران در درمان افسردگی و کنترل آلزایمر و اختلالات روانی به اندازه داروهای رایج شیمیایی موثر است و یکی از اثرات برجسته این دارو کاهش التهاب و ضخامت شبکیه چشم در بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی است.

به گفته مهاجری، به دلیل خواص آنتی اکسیدانتی قوی، قرص کروسینا می‌تواند در اختلالات و عوارض قلبی- عروقی و مغزی اثرات پیشگیرانه و درمانی داشته باشد. مطالعات اولیه نشان دهنده اثربخشی کروسین در درمان بیماری‌های التهابی نظیر استئوآرتریت است. همچنین زعفران می‌تواند در درمان چاقی و در رژیم‌های کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه می‌دهد: مراحل کار به این شکل است که ماده اولیه دارو (کروسین) با خلوص بیشتر از ۹۰ درصد در شرکت تولید می‌شود و برای تهیه قرص در اختیار شرکت سامی ساز قرار می‌گیرد و نهایتا در این شرکت به قرص کروسین تبدیل می‌شود.

این محصول نمونه خارجی ندارد و برای نخستین بار است که قرص کروسینا تولید می‌شود. البته قرص‌ها و کپسول‌های زعفران در دنیا موجود است که با کروسین خالص متفاوت است.

این فعال دانش‌بنیانی با اشاره به کمک‌های معاونت علمی و فناوری به شرکتشان، می‌گوید: ما برای توسعه فعالیت‌های خود وام ۱۵۰ میلیونی از معاونت علمی و فناوری دریافت کرده‌ایم.

این شرکت دانش‌بنیان تاکنون محصولات خود را به دیگر کشورها صادر نکرده است اما در آینده تصمیم به این کار دارد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم